Нормативно-правові акти

Загальні умови постачання

Постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім випадків, передбачених Законом України  «Про ринок електричної енергії».

Постачання електричної енергії споживачу здійснюється, якщо:

1) об’єкт споживача підключений до мереж оператора системи у встановленому законодавством порядку;

2) електропостачальник за договором з оператором системи отримав доступ до мереж та можливість продажу електричної енергії на території діяльності оператора системи;

3) споживач є стороною діючих договорів:

про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії;

про постачання електричної енергії споживачу або про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, або про постачання електричної енергії постачальником «останньої надії»;

про надання послуг комерційного обліку електричної енергії, крім випадків, коли роль постачальника послуг комерційного обліку виконує оператор системи, до мереж якого приєднаний цей споживач;

4) за усіма точками комерційного обліку на об’єкті (об’єктах) споживача, за якими здійснюється (планується) постачання електричної енергії, укладено договір з постачальником послуг комерційного обліку про надання послуг комерційного обліку електричної енергії;

5) відсутній факт припинення/призупинення постачання електричної енергії або надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у випадках, передбачених законодавством у сфері енергетики;

6) відсутня прострочена заборгованість за договорами про постачання електричної енергії або про надання послуг системи розподілу/передачі.

Стандарти якості електропостачання та надання компенсацій споживач за їх недотримання передбачені, передбачені Постановою НКРЕКП № 375 від 12.06.2018, посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0375874-18#Text.

За даним посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/82/f475628n397.doc, ви зможете знайти інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачальника та сум наданих компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг

Договір та комерційна пропозиція на постачання електричної енергії

Інформація щодо порядку подання споживачами звернень, скарг та претензій

Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0375874-18#Text

  • У разі виникнення питань стосовно якості постачання електричної енергії споживач може звернутися до … в письмовому вигляді з поясненням суті спірних питань.
  • Ваше звернення буде розглянуте та надана відповідь. У разі можливості буде запропоновано призначити час та місце проведення переговорів.
  • У випадку недосягнення згоди шляхом переговорів, суперечки можуть бути передані на вирішення в господарські суди України відповідно до підсудності та підвідомчості, встановленої чинним законодавством України та розглядатись відповідно до чинного законодавства України.
  • Також у разі не вирішення Вашого питання, Ви можете звернутись до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП): 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19, тел. (044) 204-48-27;
  • е-mail: box@nerc.gov.ua, офіційний інтернет-сайт НКРЕКП: http://www.nerc.gov.ua (стаття 21 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» від 22 вересня 2016 року №1540-VIII) http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1540-19  Звернення до НКРЕКП чи його територіального підрозділу не позбавляє Вас права на вирішення спору в судовому порядку.

Надання повідомлень про загрозу електробезпеці та їх розгляд

ТОВ «МГ БІЗНЕС ГРУП» звертається до усіх споживачів електроенергії

Питання електробезпеки для населення залишаються одним із пріоритетних напрямків діяльності ТОВ «МГ БІЗНЕС ГРУП». Наша головна мета – навчити населення безпечно поводитися біля електроустановок та правильно користуватися електричними побутовими приладами.

З метою уникнення нещасних випадків ураження електричним струмом ПрАТ ТОВ «МГ БІЗНЕС ГРУП» звертається до Вас з наступним:

Щоб уникнути смертельних електротравм, категорично ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  • Наближатись до обірваних проводів ближче 8 метрів;
  • Залазити на опори повітряних ліній електропередач, тим більше намагатись зняти електропровід;
  • Відчиняти двері та проникати в трансформаторні підстанції;
  • Дозволяти дітям залазити на дерева, що ростуть під проводами ліній електропередач;
  • Зводити будь-які будови, складати дрова, солому тощо, розпалювати багаття під проводами електроліній і повітряними вводами будинків;
  • Кидати дріт або будь-які інші предмети на проводи повітряних ліній електропередач;
  • Встановлювати металеві стоянки для телевізійних антен поблизу ліній електропередач;
  • Розташовувати ігрові майданчики, а також проводити ігри під повітряними лініями, запускати повітряних зміїв поблизу повітряних ліній та гратися біля електричних установок.

Пам’ятайте!

Якщо людина потрапила під напругу, необхідно негайно вимкнути електроприлад чи електроустановку та невідкладно викликати лікаря.

У разі неможливості швидкого вимкнення електроустановки необхідно вжити заходів до відділення потерпілого від струмоведучих частин, до яких він торкається. При цьому в будь-яких випадках той, хто надає допомогу, не повинен доторкатися до потерпілого та до струмоведучих частин без належних засобів захисту. Він повинен слідкувати за тим, щоб не потрапити під дію крокової.

При звільненні від дії електричного струму і наданні першої допомоги потерпілому дорога кожна хвилина.

Щоб уникнути випадків електротравматизму необхідно знати наступні правила електробезпеки і дотримуватись їх:

  • Користуватись у вологих приміщеннях переносними лампами і електроприладами напругою не вище 36 В;
  • Не заповнювати водою з водопровідного крану ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, оскільки при одночасному дотику до увімкненого приладу і водопровідного крану людина може бути уражена електрострумом;
  • Не замінювати електролампи без їх вимкнення, не витирати вологою ганчіркою електричні проводи, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, увімкнені в електромережу;
  • Не виносити на подвір’я увімкнені електричні прилади, тому що у разі пошкодження ізоляції людина, яка стоїть на землі і торкається будь-якої металевої частини такого приладу може отримати електротравму;
  • Не защемляти електропроводи дверима, віконними рамами, не закріплювати їх на цвяхах, не замальовувати і не забілювати, щоб уникнути пошкодження і передчасного висихання ізоляції електропроводів. Це призводить до пожеж, а при контакті з людьми до нещасних випадків;
  • Не давати дітям бавитись із штепсельними розетками – це смертельно небезпечно;
  • Не підвішувати речі на проводи, вимикачі та розетки;

Потрібно знати, що побутові електроприлади (чайники, праски, електроплитки тощо), а також переносні світильники (торшери, настільні лампи) напругою 220 В, призначені для користування в приміщеннях з непровідними для електроструму підлогами.

Використання з пошкодженою ізоляцією увімкнених в електромережу електроламп, електроприладів, телерадіоапаратури на відкритому повітрі може стати причиною електротравми, тому що ЗЕМЛЯ — ПРОВІДНИК ЕЛЕКТРИЧНОГО СТРУМУ.

У разі виявлення загрози електробезпеки споживачі електричної енергії можуть звернутись з відповідним повідомлення за номером телефону +38 (044) 238-85-13 або електронною поштою office@mgbg.com.ua.

У разі загоряння електроприладів викликайте пожежну службу за телефоном “101.

Будьте уважні – БЕРЕЖІТЬ СВОЄ ЖИТТЯ !

Права та обов’язки Споживача

  • Купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення ним договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу – договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку;
  • Змінювати електропостачальника на умовах, визначених цим Законом та правилами роздрібного ринку.
  • Отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;
  • На компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;
  • На відшкодування збитків, завданих внаслідок невиконання його контрагентами умов договорів, укладених на ринку електричної енергії;
  • На недискримінаційний доступ до системи передачі, систем розподілу на підставі договорів з оператором системи передачі, оператором системи розподілу відповідно до вимог кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу;
  • • На доступ до інформації щодо діяльності на ринку електричної енергії у порядку та обсягах, визначених правилами ринку та іншими нормативно-правовими актами, що регулюють функціонування ринку електричної енергії;
  • Подавати відповідному електропостачальнику, оператору системи розподілу звернення, скарги та претензії, зокрема щодо якості електропостачання, щодо надання послуг з постачання електричної енергії та отримувати в установленому законодавством порядку вмотивовані відповіді або повідомлення про заходи щодо усунення електропостачальником причин скарги;
  • Подавати Регулятору скарги відповідно до порядку розгляду скарг та вирішення спорів;
  • Отримувати від відповідного електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору постачання електричної енергії споживачу;
  • Отримувати від відповідного електропостачальника повідомлення про його наміри внести зміни до будь-яких умов договору постачання електричної енергії споживачу не пізніше ніж за 20 днів до внесення та у разі незгоди із запропонованими змінами розірвати договір з електропостачальником у визначеному договором порядку;
  • Інші права відповідно до законодавства та укладених договорів.

Обов’язки Споживача:

  • сплачувати за електричну енергію та надані йому послуги відповідно до укладених договорів;
  • надавати постачальникам послуг комерційного обліку, з якими він уклав договір, доступ до своїх електроустановок для здійснення монтажу, технічного обслуговування та зняття показників з приладів обліку споживання електричної енергії;
  • дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів;
  • врегулювати у порядку, визначеному кодексом систем розподілу, відносини щодо технічного забезпечення розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу.

Додатково з правами та обов’язками Споживача можна ознайомитись у Правилах роздрібного ринку електричної енергії